شیمی در خانه

شیمی در خانه

شیمی غیر حرفه ای در منزل
شیمی در خانه

شیمی در خانه

شیمی غیر حرفه ای در منزل

ریزش مو چرا؟

ریزش مو امروزه از مهم ترین دغدغه های مردم به ویژه بانوان است که علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی، بر سلامت هم تاثیر بد می گذارد. البته ریزش 50 الی 100 تار مو در روز طبیعی است و نگرانی چندانی را در پی ندارد. در این پست سعی داریم دلایل مختلف ریزش مو در بانوان و آقایان را بیان کنیم:

برای مشاهده بقیه ی مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید.  

1- مصرف زیاد ویتامین آ

همان طور که ویتامین آ برای رشد موها ضروری است، مصرف زیاد آن هم می تواند نتیجه ی عکس داده و موجب ریزش مو شود. انسان بالغ روزانه به 3000 واحد بین المللی ویتامین آ نیاز دارد اما مصرف بیش از 5000 واحد در روز مقدمات ریزش مو را فراهم می کند. ویتامین آ در فلفل تند، هویج، زردآلو، هلو، اسفناج و تخم مرغ به مقدار زیاد وجود دارد.

2- مصرف زیاد سلنیوم

سلنیوم نافلزی است که برای بدن به مقدار کم نیاز است و انسان بالغ در روز به 2.5 میلی گرم آن احتیاج دارد. سلنیوم خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند موجب اسهال، بوی بد دهان و ریزش مو شود.

3- کمبود ویتامین ب 3

نیاسین یا ویتامین  ب 3 برای افزایش قطر و جلوگیری از ریزش مو ضروری است. نیاسین در شیر، غلات، گوشت و ماهی به وفور یافت می شود ولی کمبود آن را می توان با مشورت پزشک با مکمل های غذایی برطرف کرد.

4- کمبود ویتامین ب 5

پانتوتنیک اسید یا ویتامین ب 5 برای سلامت پوست و مو لازم است. پانتوتن در یونانی به معنای در همه جا است چون در اغلب مواد غذایی یافت می شود و کمبود آن نادر است. غلات، شیر و ژل رویال منابع مهم ویتامین ب 5 هستند.

5- کمبود ویتامین ب 7

بیوتین یا ویتامین ب 7 یا ویتامین اچ به مقدار کم برای سلامت موها لازم است. بیوتین در غلات، شیر، سبزیجات و قهوه وجود دارد و کمبود آن وموجب ریزش مو و شکنندگی ناخن ها می شود.

6- کمبود ویتامین ای

توکوفرول یا ویتامین ای، ویتامین محلول در چربی است که به خشک نشدن پوست و مو کمک می کند. کمبود ویتامین ای ریزش مو را در پی خواهد داشت. روغن های گیاهی مخصوصا آفتاب گردان، هلو، گوجه، مغزها و دانه ها منابع غنی این ویتامین هستند.

7- کمبود ویتامین ث

آسکوربیک اسید یا ویتامین ث ویتامین محلول در آب است که مقدار 50 میلی گرم در روز آن برای بدن لازم است. ویتامین ث علاوه بر کمک به سلامت پوست، مو، لثه ها و استخوان ها یک آنتی اکسیدان است و با سلول های سرطانی مبارزه می کند. لیمو، پرتقال، گوجه، عناب، هندوانه، آناناس، انبه و زردآلو از منابع خوب ویتامین ث هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.